Cilj LPRS 2 predmeta je da nastavimo da učimo projektovanje hardvera i softvera računarskih sistema. Na samom početku podsetićemo se neophodnih znanja iz projektovanja digitalnih sistema i upotpuniti znanje vremenskih karakteristika digitalnih sistema.
U prvom delu predmeta osvrnućemo se na projektovanje procesora i njegovo programiranje. Učićemo osnovne elemente arhitekture procesora bez protočne strukture, projektovanje skupa instrukcija, osnovne elemente mašinskog i asemblerskog jezika i njihovu vezu sa arhitekturom procesora, kao i podršku za procedure i funkcije u arhitekturi procesora. U nastavku prvog dela predmeta, osvrnućemo se na jedan od načina ubrzanja obrade podataka u digitalnim sistemima – uvođenje protočne strukture i obraditi arhitekturu protočnog procesora, kao i probleme koji nastaju uvođenjem protočne obrade.
U drugom delu predmeta bavićemo se projektovanjem ostatka računarskog sistema. Učićemo projektovanje periferija procesora – memorija i ulazno/izlaznih jedinica. Analiziraćemo memorijsku hijerarhiju unutar računarskog sistema – skrivenu, radnu i virtualnu memoriju i naučiti principe njihovog projektovanja. Učićemo i projektovanje ulazno/izlaznih jedinica računarskog sistema, sa posebnim osvrtom na prekide i obradu prekida. Na kraju, upoznaćemo se sa još jednim načinom ubrzanja obrade podataka - arhitekturama paralelnih procesora i ko-procesora.
Kroz računarske vežbe vežbaćemo programiranje u C jeziku kroz koje ćemo se upoznavati sa pojedinim temama sa predavanja: vežbaćemo manipulaciju bitima, memorijsko mapiranje, protočne strukture procesora, rad sa grafičkim platformama, rad sa ulazno/izlaznim jedinicama i obradu prekida. U poslednjih mesec dana tema računarskih vežbi će biti izrada predmetnog projekta.
lprs2_and_oaisdsp2_linux_setup.zip
MSYS2_Window_Install.backup-2021-05-27-14-27-26.zip
LPRS2_Lab_Bit_Manipulation-2022-03-05-20-20-53.zip
LPRS2_Grinding_Bit_Manipulation.backup-2024-02-26-12-28-12.zip
LPRS2_MM_Lab-2022-03-11-10-03-39.zip
LPRS2_IRQ_Lab-2022-03-11-10-05-18.zip
LPRS2_GPU_Emulator-2021-03-21-15-18-24.zip
LPRS2_Game_Console_Intro.pdf
LPRS2_Game_Console_Advanced.pdf
LPRS2_Arduino_Intro.backup-2021-04-10-20-56-36.zip
LPRS2_Arduino_Disassembly_1-2022-04-26-22-07-58.zip
LPRS2_Arduino_Disassembly_2-2022-05-04-13-21-36.zip
LPRS2_Test-2022-05-04-14-36-16.zip
LPRS2_Arduino_Timer_and_IRQ.backup-2022-05-06-06-20-40.zip
LPRS2_Arduino_PWM__01_initial.backup-2021-04-26-13-45-46.zip
LPRS2_Arduino_UART__Init.backup-2021-04-28-21-29-20.zip
LPRS2_Arduino_SPI_Init.backup-2022-05-18-17-35-27.zip
LPRS2_Arduino_I2C.backup-2021-05-12-23-44-57.zip
LPRS2_Arduino_Bit_Banging.backup-2021-05-14-09-43-02.zip
UART_PC_Master-2022-05-30-12-11-54.zip
Pon | Uto | Sre | Čet | Pet |
---|---|---|---|---|
11:00 - 12:15 | ||||
Konsultacije se održavaju u kancelariji NTP 514. |
Ponedeljak | Utorak | Sreda | Četvrtak | Petak |
---|---|---|---|---|
14:30 - 15:30 | ||||
(FTN-NTP 513 kancelarija, peti sprat, poželjna najava mejlom.) |
Pon | Uto | Sre | Čet | Pet |
---|---|---|---|---|
10:00 - 16:00 | 10:00 - 16:00 | 10:00 - 16:00 | 10:00 - 16:00 | 10:00 - 16:00 |
Pon | Uto | Sre | Čet | Pet |
---|---|---|---|---|
Konsultacije se održavaju po dogovoru, u prostorijama Odseka za računarsku tehniku i računarske komunikacije, NTP, kancelarija 510 ili na platformi MSTeams. |
Ukupan broj časova u semestru:
Predavanja: 60
Vežbe: 60 (C)
Obrazovni cilj:
Upoznavanje studenata sa osnovama računarskih sistema i njihovo osposobljavanje za projektovanje centralnog procesora i realizaciju jednostavnih asemblerskih programa.
Ishodi obrazovanja (stečena znanja):
Poznavanje osnovih pojmova, standarda i tehnologija iz oblasti računarskih sistema, kao i osposobljenost za projektovanje i realizaciju jednostavnih računarskih struktura.
Sadržaj/struktura predmeta:
Uslovi za slušanje predmeta:
Položen ispit iz predmeta Logičko projektovanje računarskih sistema 1
Predispitne obaveze:
Redovno pohađanje laboratorijskih vežbi.
Oblici nastave i način provere znanja:
Predavanja. Tutorijali. Računarske vežbe. Konsultacije.
Formiranje ocene:
Pohađanje nastave i aktivno učešće (10%)
Testovi (30%)
Predmetni projekat (30%)
Završni ispit (30%)
Literatura :
1. V. Kovačević, B. Atlagić, Logičko projektovanje računarskih sistema 2, FTN
2. D.A. Petterson, J.L. Hennesy, Computer Organization and Design: The Hardware/Software Interface, Morgan Kaufmann, 2021
LEGENDA:
(A) - Fond časova auditornih vežbi
(C) - Fond časova računarskih vežbi
(G) - Fond časova grafičkih vežbi
(N) - Fond časova numeričko/računskih vežbi
(L) - Fond časova laboratorijskih vežbi